Petikan Hadis Minggu Ini: KEIKHLASAN DALAM BERAGAMA

Daripada Tamim al-Dari r.a, Nabi Muhamad S.A.W. bersabda: "Agama adalah nasihat" Kami bertanya: "Terhadap siapa?" Baginda menjawab: "Terhadap Allah, KitabNya, RasulNya, pemimpin-pemimpin dan kaum Muslimin umumnya."

~Riwayat Muslim~


Mentera Semerah Padi

Wednesday, February 25, 2009

PKR - Pakatan Konspirasi Rakyat

Konspirasi adalah bermaksud komplot, satu gerak usaha berkomplot untuk menjatuhkan seseorang ataupun sesebuah organisasi.

Konspirasi ini bermula sejak dari Tun Mahathir memegang tampuk kepimpinan kerajaan yang mana Anwar Ibrahim sebagai timbalannya ketika itu.

Sewaktu itu, Anwar telah menunjukkan cita-citanya yang besar untuk menjadi PM menggantikan Tun Mahathir, namun Tun lebih awal dapat mengesan tindak-tanduk Anwar boleh membawa negara kepada kerosakan terutamanya dari segi ekonomi yang mana pada zaman kegawatan ekonomi 1997 Anwar yang begitu beriya-iya ingin mendapatkan bantuan pinjaman dari Bank Dunia (IMF) yang mana dipercayai Anwar akan mendapatkan keuntungan dari pinjaman tersebut.

Anwar adalah seorang pemimpin yang terlalu agresif dalam mendapatkan sesuatu jawatan yang mana beliau juga dilihat sebagai Raja Demonstrasi Jalanan yang telah diperkenalkan oleh beliau sejak tahun 1974 lagi.

Anwar memang begitu taksub dengan demonstrasi jalanan dan rusuhan yang mana tahun 1998 juga telah berlaku lagi keadaan sedemikian.

Dan setelah Anwar bebas dari penjara terjadi lagi perkara yang sama,demonstrasi jalanan yang mana telah dimulakan dengan perhimpunan HINDRAF yang mana telah kaum india dengan secara terbuka telah meminta Kerajaan British untuk membayar pampasan kepada mereka dengan alasan kerana mereka telah dibawa secara paksa ke Tanah Melayu untuk bekerja.


HINDRAF juga secara terbuka menuntut kerajaan Malaysia agar memberikan hak sama rata seperti orang melayu kepada mereka. Perkara ini ada hubung kaitnya dengan Anwar Ibrahim kerana beliau begitu menyokong dengan kumpulan ini agar diberikan hak mereka. Mereka juga mengatakan bahawa kehidupan mereka ditindas dan kita sebagai orang melayu yang mempunyai majoriti telah cuba menghapuskan kaum india di Malaysia.

Kalau difikirkan secara logiknya adakah kaum india selama ini ditindas??? Kenapa mereka begitu beriya-iya mengatakan diri mereka ditindas??? Sekiranya benar mereka ditindas, adakah mereka ditindas oleh orang melayu??? Apa buktinya???
Cuba fikirkan sedalamnya…kalau untuk sekolah adakah masyarakat india dinegara ini tidak mempunyai SJKT…? Kalau ekonomi pula,berapa banyak kedai runcit atau mini market yang dimiliki oleh kaum india, kedai makan india ataupun india muslim , kedai gunting rambut india, bengkel kereta motor, bengkel besi buruk, kontraktor turap jalan, doktor-doktor, peguam-peguam, CEO Air Asia sehinggakan orang yang paling kaya di Malaysia pun adalah orang India yang mempunyai MAXIS.

Pernahkah kita orang melayu memberi halangan kepada mereka untuk mengembangkan ekonomi mereka??? Adakah kita orang melayu akan pergi ke kedai runcit orang melayu walaupun harganya mahal??? Saya berani mengatakan bahawa kita akan membeli dikedai sesiapa pun tidak kira bangsa atau kaum yang penting harganya lebih murah dan berpatutan.

Jadi bila masanya kaum india di Malaysia ini ditindas oleh orang melayu???

Yang sebenarnya didalam pemerhatian saya adalah mereka kaum india dinegara ini telah ditindas oleh masyarakat mereka sendiri yang mana mengamalkan sistem “kasta”.Ini dapat dilihat dengan jelas diantara mereka sememangnya ada jurang.

Jadi disini masyarakat india dinegara kita dewasa ini telah dijanjikan hak yang sama rata dengan orang melayu oleh orang yang tidak bertanggungjawab yang hanya mementingkan diri dan sifat tamak halobanya.

Oleh yang demikian,mereka pun begitu teruja untuk mencapainya tanpa memikirkan sensitiviti kaum lain.

Itu baru permulaan, banyak lagi konspirasi yang didalangi oleh orang begitu bercita-cita untuk menjadi pemimpin nombor satu negara.

Perkara kedua adalah tentang kes rakaman video VK Lingam, memang sudah terang-terangan video itu telah dirakam dengan sengaja. Kebaikan rakaman tersebut adalah berjaya mengubah sistem perlantikan hakim dinegara ini tetapi perakam video tersebut telah menjadi ahli parlimen atas tiket PKR.Perakam yang menjadi ahli Parlimen tu pun bukannya tahu tugas-tugas wakil rakyat ni...pernah ke dilihat berbahas dalam parlimen....kalau merakam tu pandailah... Jadi usaha rakam merakam ini sudah sememangnya kerja-kerja mereka dan besar kemungkinan Video skandal Chua Soi Lek juga adalah hasil mereka yang mana rakaman tersebut sememangnya dirancang dimana kedudukan kamera telah tersusun dan begitu juga gambar-gambar ADUN Bkt Lanjan yang telah dirakam oleh orang mereka sendiri sewaktu mereka masih lagi berpasangan dan juga dipercayai bahawa setelah satu pihak ini ditinggalkan maka dengan rasa tidak puas hati telah pun menyebarkan gambar-gambar tersebut. Si Eliza sendiri telah mengakui gambar tersebut telah dirakam semasa beliau belum lagi menjadi ADUN.

Yang kena tuduh sekarang ini UMNO dan BN pulak. Dimana rasional nya yang kerja-kerja ini dilakukan oleh UMNO???

Kalau Anwar dan Azmin kata ada bukti…sila kemukakan…. Asyik cakap jer…
dari tahun 1998 cakap ada berkotak-kotak bukti dokumenlah…tapi satu pun tidak pernah ditunjukkan. Cuma menghangatkan sessi ceramah jer... bukti nya satu pun takde....

Begitu juga tentang kes Altantuya yang mana Anwar sibuk cakap mempunyai bukti kukuh yang boleh mengaitkan Najib terlibat…MANA BUKTINYA??? Kalau dapat dilihat diblog-blog dan rencana terbitan pro Anwar hanya ada gambar potong tampal yang menunjukan Najib sedang makan dengan Razak bersama dengan Altantuya.

Dalam kes melompat parti yang dijadualkan akan berlaku pada 16 Sept 2008 yang mana Anwar dah berangan nak jadi pemimpin nombor satu negara tapi apa yang jadi angan mat jenin…kenapa Anwar begitu mengejar sangat jawatan PM??? Kerana Anwar dah merasa jawatan TPM yang mana beliau boleh mengumpul kekayaan yang tujuh keturunan tidak akan habis ini kerana semasa Anwar duduk didalam penjara pun kekayaan masih berlipat kali ganda.

Dimana 30 Ahli Parlimen yang dikatakan akan melompat parti dari BN ke PR??? Kenapa tidak dikeluarkan senarai nama??? Dan kenapa begitu sanggup mengejar mereka ke Taiwan??? Apa yang cuba ditawarkan pada mereka???

Dan apabila Adun BN di Perak melompat ke PR kenapa semua orang pemimpin PR tersenyum dan membuat kenyataan dengan angkuh sekali yang mana PR rasa telah Berjaya dengan isu lompat parti ini namun “Langit tidak selalu cerah” , 3 Adun PR telah menyatakan pendirian untuk keluar dari PR dan diikuti oleh Adun Bota yang telah melompat ke PR telah berpatah balik ke BN.

Apabila terjadi sedemikian rupa, keluarlah macam-macam kenyataan yang mana konspirasi ini dijalankan oleh UMNO dan BN. Adun-Adun ini juga telah tuduh terima rasuah dari UMNO.

Kenapa mereka memancing Adun dan Ahli Parlimen BN untuk melompat kepada mereka HALAL dan boleh.. tiada masalah dan apabila yang terjadi sebaliknya kenapa pula HARAM dan tidak boleh diterima.



"Kalau pangkah BN kafir,haram,masuk neraka" tapi diorang boleh pulak...



Jadi ada benar kata-kata Karpal Singh yang Anwar lah seorang pemimpin yang tidak bertanggungjawab dan tidak berkelayakan untuk memimpin PR.Karpal adalah seorang pemimpin yang tetap pendiriannya yang tidak akan menerima perjuangan Pas untuk menjadikan hudud sebagai undang-undang. Namun kelantangan Karpal menghina institusi Diraja adalah perkara yang perlu membuka mata dan menyedarkan semua orang melayu bahawa Pakatan Rakyat sudah berani menderhaka kepada Raja-raja Melayu.

Sekiranya difikirkan…jika Anwar Ibrahim ini adalah seorang pemimpin yang benar-benar ikhlas berjuang untuk rakyat, beliau telah pun menjadi PM semasa didalam UMNO lagi…sesungguhnya ALLAH maha mengetahui, dan semakin hari semakin terserlah munafiknya Anwar.

Kenapa orang UMNO meluat dengan Anwar???

Kerana semasa dalam tampuk kerajaan beliau lah yang membolot semuanya tapi selepas Pak Lah banyak membawa perubahan dalam UMNO dan beliaulah juga yang mengacau bilaukan UMNO… dan juga kehidupan aman rakyat malaysia.

Siapa orang-orang PKR(Pakatan Konspirasi Rakyat)???

1. Orang melayu yang merajuk dari UMNO yang tidak jelas tentang agenda perjuangan bangsa.
2. Orang India yang mahu hak sama rata yang telah dijanjikan oleh Anwar
3. Orang perempuan Cina yang suka lelaki melayu ambil gambar sewaktu tidur.



Berfikirlah secara rasional, kerana anda penentu masa depan negara, jangan biarkan negara tergadai kerana pemimpin datang dan pergi…sekiranya Anwar berjaya menjadi PM nescaya akan ada seorang PM yang bukan orang melayu selepas Anwar dan Anwar akan menjadi Thaksin dengan meninggalkan negara.

Semasa itu nasi sudah menjadi bubur…kekesalan yang melanda sudah tidak berguna…Anwar dan keluarganya hidup diluar negara dengan kaya raya. Kita sebagai orang melayu akan menjadi hamba di tanah air sendiri. Janganlah kita menyesal kemudian hari yang sejarah tanah air kita tertulis negara Malaysia yang dikenali sebagai Tanah Melayu satu ketika dahulu telah tergadai diatas kedangkalan orang melayu sendiri.

Mungkin pemimpin UMNO ada kesilapan namun jasa UMNO dalam memperjuangkan bangsa tetap utuh.

Jangan difikirkan nasib kita sekarang…..Fikirkanlah nasib anak cucu kita dimasa akan datang….

Thursday, February 19, 2009

Mohon Bantuan




JAWATANKUASA SURAU NURUS SAADAH TAMAN MERU 4 MEMOHON KEPADA SEMUA PENDERMA-PENDERMA, SYARIKAT MAHUPUN INDIVIDU YANG DAPAT MEMBANTU KAMI DALAM PEMBINAAN SEMULA SURAU INI.

SURAU INI BAGI MENGGANTIKAN SURAU YANG LAMA YANG TELAH MULA MEREPUT DISERANG ANAI-ANAI.

BAJET UNTUK SURAU INI ADALAH SEKITAR RM400,000 DAN KUTIPAN YANG KAMI PEROLEHI BUAT MASA INI HANYA SETAKAT RM200,000.

BUAT MASA INI KERJA-KERJA TERPAKSA DIHENTIKAN BUAT SEMENTARA WAKTU.

DISINI KAMI MENYEDARI BETAPA PENTINGNYA KERAJAAN BARISAN NASIONAL MEMERINTAH.

OLEH ITU KAMI MEMOHON SEGALA JASA BAIK RAKAN-RAKAN AGAR DAPAT MENYAMPAIKAN PERKARA INI KEPADA YANG LAIN-LAIN.

SEGALA PERTANYAAN DAN SUMBANGAN BOLEH DISALURKAN KEPADA:
"TABUNG PEMBANGUNAN SURAU NURUS SAADAH"
RHB - 26229600005790

1.019-3300455 - HJ AHMAD ABDULLAH
2.019-3060159 - MOHAMMAD NASIR JARIMAN
3.013-3970958 - JAAFAR AHMAD







Wednesday, February 18, 2009

Calon Ketua Pemuda Malaysia - Siapa Yang Layak???


Ketiga-tiga calon Ketua Pemuda UMNO, yang berdebat dalam rancangan bual bicara Hujah malam ini bersepakat untuk membawa perubahan yang lebih mantap kepada pergerakan itu dengan memperkenalkan prinsip perjuangan masing-masing.
Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin berkata, Pemuda UMNO perlu mempunyai satu pakej pengisian prinsip bersama dengan Pemuda parti komponen Barisan Nasional (BN) lain bagi membawa perubahan.
“Rupa bentuk dan pengisian Pemuda BN hanya bergabung semasa pilihan raya, tetapi selepas pilihan raya tidak pernah ada perhatian dan kurang program bersama,” katanya dalam program yang dikendalikan oleh Pensyarah Pusat Pengajian Sejarah, Politik dan Strategi Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Prof. Madya Mohammad Agus Yusof, yang disiarkan di TV9.
Khairy berkata penyelarasan Pemuda Umno dan Pemuda BN juga dapat memperkemaskan semula prinsip dan hak kaum dan secara langsung akan memperkemaskan pergerakan itu sebagai satu gabungan parti nasional.
Ahli Parlimen Jerlun pula, Datuk Mukhriz Tun Dr. Mahathir, berpendapat rombakan dari peringkat kepimpinan tertinggi dan dari kalangan generasi muda akan membawa jati diri lebih kuat untuk membina semula keyakinan rakyat terhadap Umno.
“Pemuda UMNO perlu bersefahaman dan membetulkan kelemahan yang ada.
“Kepimpinan yang baru itu perlu tegas untuk terus memantapkan UMNO supaya parti tidak menyimpang dari perjuangan asal yang mengamalkan dasar keterbukaan demi kepentingan rakyat,” katanya.
Menurutnya, semua rakyat perlu memahami UMNO adalah parti orang Melayu yang mengamalkan dasar keterbukaan kepada semua rakyat khususnya menjaga kepentingan semua kaum termasuk Cina, India dan kaum etnik lain.
Bekas Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Dr. Mohd. Khir Toyo pula berkata, sayap parti itu perlu menjadi suara kerajaan dan rakyat yang dapat mengimbangi pelbagai isu agar tidak dimanipulasi oleh pihak pembangkang.
“Pemuda UMNO bukan seperti Pemuda parti lain (pakatan pembangkang) yang hanya menjadi suara rakyat, Pemuda UMNO perlu jadi suara kerajaan dan menerangkan pelaksanaan dasar kerajaan kepada rakyat dengan jelas,” katanya.
Beliau berkata, kemenangan pihak pembangkang di negeri Selangor akan menjadi pengajaran yang digunakan untuk membetulkan kelemahan bagi memantapkan parti UMNO. – BERNAMA
Petikan diatas dipetik dari UTUSAN Malaysia 18 Feb 2009

Dalam rancangan bual bicara HUJAH yang disiarkan secara langsung di TV9 malam tadi ketiga-tiga calon Ketua Pemuda Malaysia berjaya menyampaikan matlamat hala tuju perjuangan yang akan dibawa sekira berjaya memperolehi kerusi panas yang menjadi rebutan tersebut.

Pengendali program, Prof. Madya Mohammad Agus Yusof telah berjaya mengendalikan program tersebut, soalan-soalan yang dilontarkan juga amat menarik dan hangat yang mana perlu dijawab dengan bernas oleh ketiga-tiga calon Ketua Pemuda Malaysia tersebut.

Ramai dikalangan penonton yang hadir berpuashati dengan segala hujah dan jawapan yang telah diberikan oleh ketiga-tiga calon.

Dapat dilihat diantara ketiga-tiga calon jurang pengalaman yang membezakan antara mereka. Dato’ Seri Mohamad Khir kelihatan tenang berjaya menjawab segala soalan yang diutarakan oleh Prof.Madya Mohammad Agus.

YB Khairy Jamaluddin memang terkenal dengan kelantangan bersuara namun jawapan yang diberikan masih tidak lagi samar dan seringkali didesak dengan soalan-soalan tambahan oleh pengendali rancangan.

Dato’ Mukriz sentiasa memberi gambaran tentang kepimpinan ayahanda beliau Tun Mahathir begitu berjaya memerintah Malaysia.

Soalan terakhir dari Prof Madya Mohammad Agus kepada Dato Seri Mohamad Khir berbunyi…Bagaimana Dato Seri hendak menjelaskan kekalahan Selangor pada PRU12 yang lalu tidak akan memberikan kesan pada pencalonan.
Dato’ Seri Mohamad Khir dengan tenang menerangkan bahawa setiap kejayaan bukannya datang dengan mudah, dan setiap orang pernah menemui kegagalan, tambah beliau lagi kalau mengikut sejarah Tun Mahathir juga pernah kalah, Pak Lah juga pernah kalah dan Nabi Muhammad SAW juga pernah kalah didalam peperangan namun kebangkitan selepas kekalahan adalah yang lebih penting kerana segala semangat untuk berjuang untuk membawa pemuda kearah pembaharuan. Pemuda harus berani berubah dan merubah. Syabas Dato’ Seri….

Wednesday, February 11, 2009

Penderhaka Durjana VS Raja Melayu


Senario politik tanah air telah mencatat sejarah sekali lagi...penuh dengan kontroversi...kalau 11 bulan yang lepas PR telah berjaya mengekalkan kuasa di Kelantan dan berjaya melanggar BN di 4 buah negeri iaitu P.Pinang, Kedah, Perak dan Selangor. Namun dalam masa 11 bulan telah menunjukkan keadaan PR yang rapuh...tidak dapat membela rakyat kerana sifat tamak haloba masing-masing yang terserlah...sehinggakan kerajaan PR yang baru berusia 11bulan di Perak tersungkur...Disini dapat dilihat, pertelingkahan antara mereka sebenarnya adalah punca utama...ada dikalangan mereka sendiri yang tidak berpuas hati dengan pimpinan MB mereka kerana Nizar lebih mengutamakan exco-exco dikalangan DAP. Memang tidak dinafikan Nizar adalah sekadar BONEKA di Perak. Ini dapat dilihat setiap kali sidang akhbar Nizar akan diapit oleh exco-exco DAP. Keputusan-keputusan mesyuarat yang dibuat juga banyak yang menguntungkan DAP dan orang cina. Nizar terpaksa mengikut kata telunjuk mereka kerana ADUN DAP di Perak adalah lebih ramai berbanding PAS dan PKR. Nasib baik di Perak ada Sultan bukan macam P.Pinang...kalau tidak Nizar tidak akan merasa jawatan MB. Sebab itulah Nizar akan mengikut segala telunjuk DAP dalam membuat segala keputusan sehinggakan sanggup untuk menderhaka dengan titah Sultan Perak. ADUN DAP di Perak tidak menyuarakan secara lantang apa-apa pun tentang keputusan Sultan...hanya Nizar yang berkokok, ini kerana telah diracun oleh sesetengah pihak yang mempunyai cita-cita yang tinggi dan sifat tamak yang belum puas untuk mengumpul harta ketika pegang jawatan exco. Nizar yang lurus bendul itu pun mengikut kata telunjuk mereka untuk terus menentang titah Sultan. Satu lagi yang BODOH adalah segelintir orang melayu yang taksub menyokong Nizar dan PAS berkumpul merusuh dikawasan masjid dan Istana...kalau diperhatikan Kelab-Kelab penyokong PAS yang dianggotai oleh orang bukan Islam anggota DAP dan PKR hanya melihat dari jauh sambil tersenyum lebar melihat orang melayu sedang berpecah belah dan menderhaka kepada institusi diraja. Mereka sudah mula membayangkan betapa bertuahnya diri mereka sekiranya orang melayu dinegara ini tidak lagi bersatu dan Raja-Raja Melayu sudah tiada lagi kedaulatannya. Bayangkan lah...bagaimana bangsa melayu kita pada masa itu...sedih rasanya kerana didalam kemelut politik Raja Melayu menjadi mangsa...Apa alasan yang rasional agar Nizar masih lagi di kekalkan jawatannya...cuba difikirkan kembali semasa ADUN Bota membuat kenyataan untuk menyertai PR, Nizar dengan angkuh dan lantang telah menyatakan tidak perlu diadakan pilihanraya kecil kerana ADUN Bota tidak meletakkan jawatan.Namun setelah 3 ADUN PR membuat kenyataan keluar dari PR untuk menjadi calon bebas yang menyokong BN lain pulak jadinya. Kenapa tiba-tiba ada surat perletakkan jawatan???? Mengapa DUN Negeri Perak dibubarkan tanpa dirujuk kepada Tuanku???? Semasa memberi kenyataan pada pihak media pada mulanya akan akur dengan kehendak tuanku katanya...namun setelah Tuanku meneliti dan mengeluarkan titah kenapa pula menderhaka...dan dengan kelam kabut membuat satu mesyuarat exco dan membuat beberapa keputusan dan salah satunya PAJAKAN TANAH PERINDUSTRIAN 30 HINGGA 60 TAHUN PADA SEBELUM INI DIBERIKAN PEGANGAN BEBAS UNTUK 99 TAHUN...Fikirkanlah... kenapa tergesa-gesa untuk meluluskan perkara tersebut...?? Faedah keuntungan kepada siapakah perkara itu...? Disini kita dapat melihat apa yang mereka kejarkan adalah hanya kekayaan masing-masing dari membela rakyat. Kenapa Nizar masih lagi berdegil dan tidak mahu melepaskan jawatan MB...masih lagi nak tinggal di Rumah MB dan masih lagi hendak menggunakan kenderaan rasmi Toyota Camry...Nizar belum puas, semuanya masih baru dinikmati...belum pun kenyang tetiba semua melayang...

Kalau dengar cakap-cakap orang PAS...ini semua kerja orang BN...sogok orang PR agar lompat parti...macam ada bukti jer kalau bercakap tu...macam mana pulak rancangan Anwar Ibrahim yang memancing ADUN dan Ahli Parlimen BN untuk melompat ke PR agar didapat merampas pemerintahan dan menjadi PM... baik sangat ke Anwar tu...pasal Anwar la PR Perak tergolek...kalau dia tak bagi idea lompat parti...rasa-rasanya 3 orang tu pun tak lompat kut...PR masih lagi memerintah di Perak... betul jugak apa yang dicakapkan oleh Karpal Singh tentang Anwar...seorang pemimpin yang busuk lagi keji suka main belakang...last-last PR yang kena main... bukan dengan BN tapi dengan orang PR sendiri...

Keputusan PRU12 yang lalu yang mana tidak menyebelahi BN di negeri-negeri P.Pinang, Kedah, Perak dan Selangor dapat di terima dengan terbuka walaupun berat terasa dihati setiap penyokong BN dinegeri-negeri ini. Tidak adapun rusuhan yang kami adakan...sebaliknya disetiap hati ditanamkan semangat juang untuk merampas kembali semasa PRU13 kelak...Apa yang terjadi di Perak bukanlah rancangan BN namun kesilapan dari PR sendiri... Pemerintahan BN akan sentiasa membantu rakyat agar kesenangan dapat dinikmati bersama. UMNO,MCA,MIC dan parti-parti komponen yang lain akan sentiasa berjuang untuk rakyat dan menjaga keamanan dan ketenteraman awam dan juga akan sentiasa mendukung perlembagaan yang mana Raja Melayu didukung kedaulatannya.

Institusi Diraja dinegara ini sepatutnya dilindung dan dihormati oleh semua lapisan rakyat tidak kira apa juga bangsa... ini kerana di Malaysia sistem Raja Berpelembagaan diguna pakai. Raja dan Sultan harus dihormati dan setiap titah sultan harus diterima kerana Raja-raja Melayu sekarang berpendidikan tinggi. Keberanian Nizar untuk derhaka pada sultan adalah satu tindakan yang BODOH kerana memberi peluang kepada bangsa lain untuk tidak menghormati institusi diraja pada masa ini mahupun masa akan datang. Kalau zaman dulu penderhaka seperti Nizar dan Karpal ini boleh dihukum bunuh namun zaman sekarang Sultan tidak berhak untuk menjatuhkan hukuman kepada rakyat... tapi harus diingat zaman sekarang kuasa Sultan boleh mengampunkan rakyat yang menerima hukuman mati....Kalau rakyat golongan melayu khususnya tidak nampak isu derhaka ini sebagai satu isu yang berat dan serius...apa akan jadi di Malaysia ini akan datang...dimana pemimpin melayu akan datang...akan jadi Republik ke negara ini dan akan mempunyai Presiden...dan sekiranya terjadi saya percaya orang melayu akan terpinggir didalam Pentadbiran negara, ianya akan menjadi seperti Singapura yang mana tiada pun orang melayu yang memegang pucuk pimpinan negara... Oleh itu sebelum terjadi perkara yang sedemikian orang melayu harus lah bersatu kembali untuk memperjuangkan Kedaulatan Raja Melayu dan Ketuanan Melayu. Jangan sekali memberi peluang kepada mereka-mereka yang ingin mengadai maruah bangsa,agama dan tanah air kita.



Disini saya menyeru, rakan-rakan seperjuangan agar dapat bersama-sama mempertahankan Kedaulatan Negara ini, Melindungi Raja-Raja Melayu, Menegakkan Agama dan Memperjuangkan nasib bangsa melayu sehingga ketitisan darah yang terakhir. Harus diingat Tanah Melayu adalah Hak Milik Orang Melayu....DAULAT TUANKU...