Petikan Hadis Minggu Ini: KEIKHLASAN DALAM BERAGAMA

Daripada Tamim al-Dari r.a, Nabi Muhamad S.A.W. bersabda: "Agama adalah nasihat" Kami bertanya: "Terhadap siapa?" Baginda menjawab: "Terhadap Allah, KitabNya, RasulNya, pemimpin-pemimpin dan kaum Muslimin umumnya."

~Riwayat Muslim~



Mentera Semerah Padi

Friday, December 25, 2009

MALAYSIAN MALAYSIA - PENDEDAHAN EKSKLUSIF DARI IPOH






PENDEDAHAN PANAS DARI IPOH MENGENAI MALAYSIAN MALAYSIA

Malam tadi bertempat di Bangunan Umno Perak, Pemuda Barisan Nasional Perak yang terdiri dari MIC, MCA dan Umno telah mengadakan sidang akhbar tentang sikap rasis Dap yang hanya berselindung disebalik Malaysian Malaysia.

En Ahmad Aki atau lebih dikenali sebagai Ramli Wong (Pengerusi Desa & Bandar DAP Negeri Perak merangkap Naib Pengerusi Gerak Negeri Perak ) 65 Tahun dari Taman Perpaduan Ipoh mendedahkan bahawa perjuangan Dap hanyalah palsu belaka.

Beliau telah menjadi ahli Dap sejak awal penubuhannya pada tahun 1968 semasa berusia 24 tahun dengan mengisi borang keahlian berserta yuran seringgit sahaja.

Tujuannya ialah satu, untuk menjadi parti pembangkang dan beliau ditugaskan untuk menambahkan jumlah ahli Dap dari kaum Melayu. Beliau juga mengakui telah banyak membawa masuk orang Malayu Ipoh untuk menjadi ahli Dap. Beliau juga pernah dijanjikan jawatan Menteri Besar Melayu Pertama jika Dap berjaya memerintah Perak.

Beliau kesal dan berdosa kepada bangsa dan tanahair kerana telah mengkhianati perjuangan Melayu sebenarnya sebagai mana yang dilaksanakan oleh Umno , Perikatan dan Barisan Nasional.


Beliau keluar dari Dap kerana tidak berpuas hati dengan cara pentadbiran Dap Perak di bawah Dato Ngeh Koh Ham. Menurut beliau Ngeh lebih bersikap diktator dalam pentadbiiran dan pengurusan parti. Begitu juga dengan agihan kerusi dalam PRU. Ngeh mengutamakan kaum Cina daripada kaum-kaum lain. Calon dan kroni yang setia kepadanya diberikan kerusi Dun dan Parlimen.

Mereka memonopoli sesama kroni dan tidak secara adil. Ahli Melayu dan kaum-kaum lain tidak diberikan satu pun kerusi sedangkan ia banyakm jika dicalonkan Melayu diletakkan dikawasan yang sukar untuk menang. Calon Cina untuk kawasan yang ramai Cina. Ia tidak seperti BN yang meletakkan calon bukan Melayu dikawasan majoriti Melayu tetapi dalam Dap ia tidak terjadi begitu.


"Apa salahnya meletakkan calon Melayu di kawasan Cina?" Soal beliau lagi.


Beliau juga mengakui bahawa PAP adalah berada dibelakang Dap sejak awal penubuhan lagi dan beliau bersama pemimpin-peminpin Dap Perak pernah beberapa kali mangadakan pertemuan dengan Lee Kuan Yew di Ipoh, Kuala Lumpur dan Melaka tetapi beliau tak banyak memahami kerana perbincangan menggunakan bahasa Cina.

Bila ditanya bagaimana Dap ditubuhkan di Perak? Beliau memaklumkan ia ditubuhkan bukan di bandaraya Ipoh sebaliknya di tubuhkan dalam satu perjumpaan di kawasan Ayer Tawar Perak.

Dap membesarkan isu Malaysian Malaysia tetapi hakikatnya ia adalah kepalsuan semata-mata. EN Ahmed Aki yang menjadi ahli Dap sejak awal tidak dibela sepenuhnya. Kehidupannya juga susah. Dap tidak pernah membalas budinya. Dia ditinggalkan begitu sahaja bila tenaga dan kudrat telah dimamah usia. Dap tidak pernah menjenguk dan memberi bantuan.

Kesusahan dan kedaifan beliau telah mendapat perhatian oleh Pusat Khidmat dan Aduan BN Pemuda BN Perak- En Ravi Chandran. Setelah menyiasat melalui temubual ,terbongkarlah bahawa beliau adalah bekas ahli Dap yang diabaikan.

Rumusan yang dibuat oleh barisan Pemuda Barisan Nasional ialah Dap mempunyai sikap rasis yang amat kuat terhadap kaum Cina dan sikap Dap berbaik-baik dengan Pas adalah palsu belaka. Pas yang majoritynya Melayu Islam sebenarnya dibenci oleh Dap. Dap hanya bermain wayang dan bermuka-muka bila berdepan dengan Pas dan Pkr.


Dicatat oleh TAIPINGMALI (TM) di 12/25/2009 12:16:00 PM

Dari pendedahan diatas, kita dapat melihat sesungguhnya apa yang dilaungkan DAP dalam memperjuangkan kesamarataan adalah bohong sama sekali. Mereka hanya mementingkan kaum cina dan ini terang terangan adalah rasist dan mereka berusaha merampas Malaysia ini dan berazam menjadikan Malaysia ini seperti Singapura.

Sebagai orang melayu harus, kita harus belajar melalui sejarah dan sebagai orang melayu kita harus ada semangat nasionalisme dan patriotik kerana perjuangan nenek moyang kita pada sebelum-sebelum ini agar tidak sia-sia.

Sekiranya DAP atau bangsa-bangsa lain yang ada di Malaysia ini mempertikaikan hak ketuanan melayu, bahasa melayu, Raja -raja Melayu dan agama Islam, adakah kita sebagai pribumi dinegara Malaysia ini tidak berhak meminta kewarganegaraan yang telah diberikan kepada mereka semasa perjanjian kemerdekaan ditandatangani dikaji semula ataupun ditarik balik.

Ini adalah kerana sikap tamak mereka yang hanya mementingkan kuasa dan kepentingan mereka sahaja. DAP Perak yang telah meluluskan tanah untuk tempoh 999 tahun berbanding kerajaan BN yang hanya 99 tahun sahaja. Dan tanah yang diluluskan adalah bagi penempatan kampung baru cina sahaja.Disini kita dapat lihat bahawa orang melayu untung untuk hampir seratus tahun namun tetapi orang cina ketawa melihat orang melayu dan mereka gembira kerana mereka untung hampir seribu tahun. Orang yang bertanggung jawab meluluskan adalah Dato Seri Nizar orang melayu kita sendiri yang menjadi boneka kepada bangsa lain.

Jadi siapa sebenarnya petualang bangsa dan negara yang menggadaikan maruah bangsa dan agama?
UMNO dan BN sesungguhnya mempertahankan setiap bangsa yang ada di Malaysia ini tidak kira Melayu,Cina, India ataupun Islam,Buddha, Hindu ,Kristian demi menjaga keharmonian yang telah terbina selama kita merdeka 52 tahun yang lalu.

DAP & PR lah yang menjadi api perkauman yang memainkan isu-isu sentimen perkauman dalam siri kempen politik mereka dalam memujuk rakyat yang mana mereka memperjuangkan hak sama rata. Mereka hanya mementingkan kuasa dan sekiranya mereka berjaya mereka pun lupakan janji-janji yang mereka lontarkan seperti isu Kampung Buah Pala di Pulau Pinang akhirnya rakyat sendiri yang dijual oleh mereka.Dimanakah ketuanan rakyat yang dilaungkan oleh PR sebelum ini. Kenapa KM Pulau Pinang tidak mahu bersemuka dengan penduduk kampung yang ingin berjumpa dengan beliau. Janji-janji PR semasa berkempen memanglah sedap didengar namun hakikatnya mereka  tidak akan membela rakyat, janji tinggal janji,janji mereka lah yang senang dulu...fikir-fikirkan .

1 comment:

  1. TIDAK KEMANA PERGINYA AGINDA KOMINIS NI KALAU TIDAK DI SOKONG OLEH ORANG2 MELAYU YAHG BENGONG SPT PAS DAN PKR....TAPI YG MENJADI TERKILAN KENAPAKAH MELAYU2 BENGONG PAS,PKR NI SANGGUP MENJADI PENGKHIANAT BANGSA DAN NEGARA SEDANGKAN MEREKA TAHU DAN SEDAR NIAT SEBENAR PERJUANGAN KOMINIS INI...KPD PEMIMPIN2 MELAYU PAS DAN PKR,CUBALAH KAMU MERENONG SEJENAK, SANGGUPKAH KAMU MENGGADAIKAN NEGARA DAN MARUAH BANGSA KAMU SENDIRI DEMI MEMERTABATKAN BANGSA KOMINIS INI UTK MENJADI KHALIFAH KPD SELURUH UMAT ISLAM DI NEGARA MALAYSIA INI?...JGN LAH KAMU PEMIMPIN2 PAS PKR BERJALAN MENENTANG ARUS KELAK KAMU DI SUMPAH OLEH EMAK BAPAK,ANAK ISTER, KAUM KELUARGA SERTA SELURUH UMAT ISLAM DAN RAKYAT MALAYSIA!!!...PEMIMPIN2 PAS,PKR,JGN INGAT KAMU SUDAH TERLALU BIJAK DAN PANDAI UTK MEMPERBODOHKAN ANAK BANGSA MELAYU...SESUNGGUHNYA ANAK2 MUDA BANGSA MELAYU SEKARANG TIDAK LAH SEBODOH YG KAMU SANGKAKAN....MEREKA HANYALAH SEKADAR INGIN MELIHAT SEJAUH MANA KEPINTARAN PEMIMPIN2 MELAYU YG BODOH SEPERTI KAMU YG TAK PERNAH MENGENANG JASA DAN TIDAK PERNAH BERSYUKUR ATAS SEGALA NIKMAT YG TUHAN LIMPAHKAN ATAS DAYA USAHA PEMIMPIN UMNO(BN)YG MENERAJU NEGARA SELAMA LEBEH 52 TAHUN....APAKAH JASA CINA KOMINIS YG BERADA DI NEGARA INI SELAMA 52 TAHUN YG LALU?...CINA2 KOMINIS INI ADALAH DI IBARATKAN SEBAGAI ANAI ANAI DAN SERANGGA PEROSAK YG SETIAP MASA INGIN MENJAHANAM DAN MEMUSNAHKAN PERPADUAN YG TELAH TERJALIN KEMAS OLEH KERAJAAN BN YG DI TUNJANGI UMNO...PEMIMPI2 MELAYU PAS,PKR!!! KAMULAH DAJAL2 DIKALANGAN BANGSA MELAYU YG MEMBAWA PEDANG SAMURAI YG TELAH DI ASAH TAJAM OLEH CINA KOMINIS UTK MEMANCONG KEPALA RAJA2 MELAYU SERTA PEMIMPIN MELAYU SUPAYA LENYAP DI BUMI MELAYU INI!!!...WAHAI SEKELIAN ANAK BANGSA MELAYU...TIBALAH MASANYA UNTUK KAMU MENGHUNUS KERIS PUSAKA BANGSA UNTUK MEMPERTAHANKAN SERTA MEMERTABATKAN AGAMA,BANGSA DAN NEGARA!!!...ummi merdeka said










    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++.00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................






















































































































































    ......

    ReplyDelete