Petikan Hadis Minggu Ini: KEIKHLASAN DALAM BERAGAMA

Daripada Tamim al-Dari r.a, Nabi Muhamad S.A.W. bersabda: "Agama adalah nasihat" Kami bertanya: "Terhadap siapa?" Baginda menjawab: "Terhadap Allah, KitabNya, RasulNya, pemimpin-pemimpin dan kaum Muslimin umumnya."

~Riwayat Muslim~



Mentera Semerah Padi

Thursday, December 31, 2009

PAS Berkuasa atau DAP yang lebih POWER

Petikan dari blog PISAU...

Pisau ingin berkongsi artikel dari sahabat blogger untuk tatapan umum.Perihal sebenar apa yang sebenarnya didalam kotak pemikiran chauvanist cina didalam PKR dan DAP. Jadi apa sebenarnya yang terjadi semasa konvensyen pakatan haprak baru baru ini? Adakah permainan skrip bohong bohong belaka untuk tatapan rakyat. Jika benar benar PAS mahukan hudud dan negara Islam,mengapa tidak mengistiharkan didalam perlembagaan pakatan haprak?







DITENDANG KELUAR






2003 : TUN MAHATHIR ISYTIHAR MALAYSIA NEGARA ISLAM, BILA AGAKNYA PAS NAK ISYTIHAR KEDAH & KELANTAN NEGERI ISLAM.










1. PERTEMUAN dalam suasana muhibbah penulis dengan Ketua Penerangan PKR, YB Tian Chua memberikan beberapa anekdot yang menarik untuk dikongsikan bersama.






2. Sebelum itu, Lim Kit Siang Setiausaha Agung DAP membayangkan ketakutannya jika Pakatan Rakyat tidak berjaya meneruskan kerjasama mereka sehinga PRU-13 berikutan beberapa masalah yang melanda Pakatan Rakyat di negeri-negeri yang diperintah sekarang.






Datuk Mustapha Ali sangat kecewa dengan ulasan Lim Kit Siang itu kerana ia memberikan gambaran kelemahan Pakatan Rakyat.






3. Dalam pertemuan dengan YB Tian Chua, beliau menceritakan cabaran di Parlimen Batu yang terdiri daripada masyarakat Cina kaya dengan masyarakat Cina miskin, masyarakat India dan Melayu. Dalam hal tersebut, YB Tian Chua mengakui masalah bajet akibat daripada masalah ekonomi global yang turut melanda negara kita.






4. . Apa yang menariknya, YB Tian Chua menyatakan bahawa beliau tiada masalah jika PAS berniat menubuhkan negara Islam, beliau tiada masalah jika PAS sekadar bercakap mahu melaksanakan Hukum Hudud, tetapi jangan melanggar garisan yang telah dipersetujui mereka.






Persetujuan itu ialah Tidak boleh menubuhkan negara Islam dan tidak boleh melaksanakan Hukum Hudud. Jika sekadar berkempen, menulis, bercakap ya silakan kerana itulah cita-cita parti PAS tetapi bersama Pakatan tidak boleh dilaksanakan dan tidak boleh dibuat.






JIka dibuat , maka YB Tian Chua menyatakan ketika itu PAS akan ditendang keluar dari Pakatan Rakyat...






5. Jika begitu, nampaknya PAS dipaksa dan terpaksa beretorik sahajalah...Terimakasih kepada YB Tian Chua kerana menjelaskan kedudukan PAS dalam Pakatan Rakyat. Sesuailah YB Tian Chua jadi Ketua Penerangan.

Oleh : Al-Azharri Siddiq Haji Kamunri



PAS mana mungkin keluar dari pakatan haprak ,jalangan seperti PAS hanya berselera didatangi dari belakang habuan serakah DAP dan PKR. Prinsipnya dibuang jauh jauh agar tidak dimarahi oleh DAP.PAS langsung tidak boleh mendabik dada kononnya mereka perjuangkan Islam.Segala tindakan mereka harus mendapat kebenaran beberapa kerat pemimpin chauvanist cina.Bukti siapa memperhambakan siapa.Pemimpin PAS harus jawab kenyataan Tian Chua.



Pisau kata "Tian Chua kuat gigit,pasal tu PAS tak berani keh keh keh"


Lihat pada petikan diatas, agama dan bangsa jadi pertaruhan PAS dalam memenangi undi didalam pilihanraya agar dapat berkuasa. Adakah mereka orang Islam PAS berbangsa melayu ini sedar yang mereka hanyalah menggadaikan maruah dan masa depan anak cucu mereka? Atau mereka hanya akan berpuas hati mereka menang dan mereka mula mengumpul harta bagi diri mereka sendiri. Sama-sama kita renungkan....

No comments:

Post a Comment